مقاله: طرز تهیه آبگوشت خوشمزه کرمانی متنجنه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، *برخی ها به آبگوشت کرمانی متنجنه کمی هم برنج اضافه می نمایند. در صورت تمایل می توانید به این مقدار مواد 2 قاشق غذاخوری برنج خام هم اضافه کنید و همراه با برگه های زردآلو و سایر مواد به آبگوشت اضافه کنید.

مقاله: طرز تهیه آبگوشت خوشمزه کرمانی متنجنه

در نتیجه به نظر می رسد که دلیل اصلی نامگذاری این آبگوشت همان استفاده از گوشت گوسفند برای طبخ آن است و شاید اصلا منظور از لغت متنجنه در این جا همان معنای لغوی آبگوشت باشد.

در فاصله ای که آبگوشت روی گاز در حال پختن است سیب زمینی ها را پوست بگیرید (می توانید پوست سیب زمینی ها را خوب بشورید و پوست نگیرید). در یک ماهیتابه رب گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته گردد، حین سرخ شدن رب گوجه فرنگی روی حرارت ملایم سبزی های خشک را آبکش کنید و به رب اضافه کنید و کمی تفت دهید. حالا سیب زمینی ها را به رب گوجه فرنگی اضافه کنید و روی آن ها آب جوش بریزید. مقدار آب باید به حدی باشد که روی سیب زمینی ها را بپوشاند و نه بیشتر. اجازه بدهید سیب زمینی ها بپزند، ولی له نشوند، برای آبگوشت کرمانی متنجنه بهتر است سیب زمینی های پخته، له نشوند. وقتی گوشت و حبوبات آبگوشت کاملا پخته شد، مخلوط سیب زمینی و رب گوجه فرنگی را به آبگوشت اضافه کنید تا با هم چند جوش بزنند. بعد از ده دقیقه آبگوشت کرمانی متنجنه آماده سرو است.

منبع مقاله: طرز تهیه آبگوشت خوشمزه کرمانی متنجنه

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 808

به "مقاله: طرز تهیه آبگوشت خوشمزه کرمانی متنجنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه آبگوشت خوشمزه کرمانی متنجنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید