مقیه: مانع ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شوید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، دبیر مجمع تخصصی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت طی نامه ای به وزیر بهداشت، خواهان اجرای عدالت آموزشی و ممانعت از ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شد.

مقیه: مانع ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شوید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، بردیا مقیسه دبیر مجمع تخصصی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت طی نامه ای به سعید نمکی وزیر بهداشت خواهان اجرای عدالت آموزشی و ممانعت از ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شد.

در این نامه آماده است؛ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر سعید نمکی خداوند سرنوشت قومی را تغییر نخواهد داد مگر آنکه خود تغییر دهند

با سلام و احترام؛ همانطور که مستحضرید یکی از اساسی ترین اهداف نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران اجرای عدالت، اعطای حق برابری و ایجاد فرصت های مساوی در جهت تحصیل علم و دانش برای یکایک فرزندان این سرزمین است چرا که عدالت زمینه شکوفایی استعداد ها فارغ از طبقه و صندلی اقتصادی است که پیشرفت و توسعه تمامی ابعاد جامعه را در دراز مدت فراهم می سازد.

بی شک یکی از مهمترین عرصه های تجلی عدالت، حوزه آموزش و پزشکی و سلامت است. مجمع تخصصی کانون های اخلاق پزشکی به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و دانش آموزانی که با امید به عدالت آموزشی ماه ها و بعضا سال های عمرشان را به مقابله در برابر سدی به نام کنکور سپری می نمایند، علاوه بر درخواست تحقق عدالت آموزشی وعده های داده شده در نظام آموزشی کشور، باید اعلام کنیم که متاسفانه بعضی جهت گیری ها در سیاست گذاری ها نه تنها هیچ سنخیتی با آرمان های عدالت جویانه در بطن انقلاب اسلامی ندارد بلکه با سرعتی چشمگیر در حال طی کردن جهت معکوس است اگر این جهت متوقف نشود موجب ناامیدی و دلسردی فرزندان نخبه و کوششگر این جامعه خواهد بود.

پذیرش بی رویه دانشجویان انتقالی خارج از کشور که به دلیل تمکن اقتصادی با ثبت نام در دانشگاه های خارجی که عمدتا از تراز های علمی پایینی برخوردارند، پیروز به دور زدن کنکور و ورود به فضای آموزشی دانشگاه های داخل کشور و نشستن بر کرسی هایی شده اند که خیل عظیمی از داوطلبان برای دستیابی به آن ها متحمل فشار های درسی، شب بیداری ها و به قولی خوردن دود چراغ ها گشته اند تصاحب نابرابری از ظرفیت ها که آن هم براساس رویکرد های سلیقه محور و مصلحتی، زمانی به بهانه بالا رفتن ارز و حالا پاندمی کرونا و... اقداماتی است که نه تنها عدالت آموزشی را زیر سوال برده بلکه با تحمیل فشار هایی بیش از ظرفیت فضا های آموزشی دانشگاه ها و بیمارستان های آموزشی زمینه ساز افت کیفیت آموزش و سطح علمی دانشجویان و دانشگاه های سراسر کشور در آینده ای نزدیک خواهد بود.

بیش از این ما باید ببینیم تبعات مهلک چنین اقداماتی را در تامین سلامت جامعه و ارائه خدمات درمانی به بیماران را داشته که بی شک تکرار خطا ها از بین رفتن اعتماد عمومی به جامعه پزشکی را در پی خواهد داشت. اعتمادی که طی سال ها زحمت و کوشش بی وقفه و ایثار عزیزان جامعه علوم پزشکی فراهم شد. چه بسیار در این دوران همه گیری کرونا شاهد از جان گذشتگی و ایثارشان بوده و هستیم؛ لذا در سرانجام از شما و تمامی مسئولان دخیل در این تصمیمات خواهشمندیم تمام کوشش خود را مبنی بر عدم پذیرش دانشجویان خارج کشور و سرانجام دادن به این فشار های روانی موثر بر امیدواری جوانانی که از فقدان آرمان ها و عدالت آموزشی رنج می برند به کار بندید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 121

به "مقیه: مانع ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقیه: مانع ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه های علوم پزشکی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید