مکان تاریخی مهم مکزیک در خطر

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در آن سوی ساختمان های هرمی شکل منطقه ای که زمانی به عنوان عظیم ترین شهر قاره آمریکا شناخته می شد، یک پروژه ساخت و ساز غیرقانونی نگرانی هایی از ایجاد صدمات غیرقابل جبران به بقایای معابد و سایر بناهای تاریخی تئوتیئواکان به وجود آورده است.

مکان تاریخی مهم مکزیک در خطر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مالک این بخش از زمین که ساخت و ساز در آن اکیدا ممنوع اعلام شده در دو ماه اخیر دستورات قانونی موسسه آثار باستانی مکزیک برای متوقف کردن ساخت و ساز را نادیده گرفته و موجب ایجاد انتقاد نسبت به ناتوانی در محافظت از تئوتیئواکان، یکی از برترین مقاصد گردشگری مکزیک شده است.

مدیر منطقه باستان شناسی تئوتیئواکان معتقد است با توجه به عدم موفقیت پلیس در وارد شدن به این مسئله می توان نتیجه گرفت مالک این زمین از مصونیت کامل برخوردار است.

پیش تر موسسه ملی تاریخ و انسان شناسی مکزیک شکایتی علیه مالک این زمین به جرم صدمه زدن به میراث تاریخی تنظیم نموده بود. این هفته اما این موسسه شواهدی از ادامه ساخت و ساز در این مکان با حضور 60 کارگر را منتشر کرد.

تئوتیئواکان که در 50 کیلومتری شمال شرقی مکزیکو سیتی واقع شده است زمانی محل سکونت دست کم 100هزار نفر بوده است. معماری و هنر به کاررفته در ساخت این شهر از دلایل شهرت آن به شمار می رود. تئوتیئواکان در سال 1987 توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی نهاده شد.

به گفته مدیر منطقه باستان شناسی تئوتیئواکان، مسوولان سال ها برای موقف کردن ساخت و سازهای غیرقانونی که اغلب در طول شب و آخر هفته ها انجام می شوند مبارزه و کوشش نموده اند.

در روزهای اخیر گروهی از کارشناسان برجسته نیز خواهان ورود دولت به این مسئله شده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 645

به "مکان تاریخی مهم مکزیک در خطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان تاریخی مهم مکزیک در خطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید