پکن سیاست آمریکا در قبال چین را بسیار منفی دانست

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یک دیپلمات ارشد چینی گفت سیاست آمریکا در قبال چین، بسیار منفی است، در حالی که همزمان با تمرکز دولت بایدن بر مبارزه با کووید 19 و تبلیغ احیای مالی، همکاری دو کشور می تواند بسیار بااهمیت باشد.

پکن سیاست آمریکا در قبال چین را بسیار منفی دانست

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از آسوشیتدپرس، لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه مفصلی با آسوشیتدپرس اظهار کرد: به نظر می رسد آمریکا در حال تأکید بر مقابله و کاهش همکاری است.

وی با بیان اینکه چنین رویکردی فاقد روحیه رو به جلو است، آن را بسیار منفی توصیف کرد.

لی گفت: چین توأمان با مقابله بایدن با ویروس کرونا و اقتصاد، می تواند شریکی برای آمریکا محسوب گردد.

وی اعلام کرد: تصور اینکه دو اولویت مذکور (کرونا و اقتصاد) بدون همکاری سالم چین و آمریکا حل گردد، برای من سخت است.

معاون وزیر خارجه چین همچنین اشاره نمود، غیرمحتمل است که چین در نشست تغییرات آب وهوایی که به درخواست جو بایدن برای روزهای آینده ترتیب داده شده، تعهدات جدیدی بدهد. این صحبت در حالی مطرح شد که جان کری، نماینده بایدن در آب وهوا در دومین روز جلسات غیرعلنی با همتایان چینی در شانگهای، مشغول صحبت درباره این موضوع بود.

لی توضیح داد: برای کشور بزرگی با جمعیت 1.4 میلیارد نفر، چنین اهدافی به آسانی محقق نمی شوند. بعضی کشورها خواهان آن هستند که چین زودتر به این اهداف دست یابد. متأسفانه این موضوع چندان واقع بینانه نیست.

وی گفت جزئیاتی درباره جلسات کری در شانگهای، نمی داند.

بایدن 40 رهبر دنیا، از جمله شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را به نشست مجازی آب وهوا در روزهای 22-23 آوریل دعوت نموده است. انتظار می رود آمریکا و دیگر کشورها اهداف ملی بلندپروازانه ای برای توقف انتشار کربن اعلام نموده و متعهد به یاری اقتصادی به کوشش های آب وهوایی کشورهای فقیرتر شوند.

لی تحریم های غرب علیه شرکت های چینی به اتهام نقض حقوق بشر و سوء استفاده از کارگران در سین کیانگ را نیز محکوم کرد. وی به دولت آمریکا بابت ارتباط با تایوان نیز هشدار داد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 542

به "پکن سیاست آمریکا در قبال چین را بسیار منفی دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن سیاست آمریکا در قبال چین را بسیار منفی دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید