کانسپتی متفاوت از پورشه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، پس از رونمایی پورشه از مدل Mission R در اوایل سپتامبر 2021 در موتورشو IAA مونیخ، شب گذشته کانسپت دیدنی دیگری از این کمپانی با نام Vision Gran Turismo معرفی گردید. کانسپت فوق در واقع مدلی مجازی است که صرفاً برای حضور در مسابقات ویدیویی کنسول های پلی استیشن 4 و 5 عرضه می گردد، به عبارت ساده تر این کانسپت مجذوب کننده صرفاً در کنسول بازی شما قابل دسترس و راندن است، نه دنیای حقیقی.

کانسپتی متفاوت از پورشه

پیشرانه یا همان موتور وسط از نوع احتراقی بوده که در پشت جایگاه های عقب جانمایی شده، اما در واقعیت Vision Gran Turismo یک خودرو الکتریکی است. نکته جالب دیگر آنکه در این مدل مسابقه ای مفهومی، چیزی به نام درب پیدا نخواهید کرد زیرا دسترسی به کابین به وسیله مجموعه سقف و شیشه بهم پیوسته بازشو امکا ن پذیر است.

طراحی بدنه با توجه به آزادی عمل طراحان به علت نبود محدودیت های ساختی، بسیار آزادانه اما منطقی، شیک و به دور از شلوغی های بصری معمول و اغراق های همیشگی به انجام رسیده و بازی خطوط و سطوح پیکره به ویژه در حجم پردازی نمای جانبی و عقب این کانسپت قابل توجه و زیباست. طراحی چراغ های LED چهار نقطه ای سنتی پورشه که اکنون ظاهر جدیدی دارند و در بخش پایین تری از دماغه جای گرفته اند در کنار ورودی هوای عریض زیر سپر، چهره ای مرموز و ناآرام به آن بخشیده است.

قبلی 1 از 4 بعدی

بعلاوه، اسپلیتر به همراه قطعاتی با طراحی آیرودینامیکی فعال بوده که بسته به سرعت خودرو و برای راهنمایی جریان هوا بهتر تنظیم می شوند ضمن آنکه در نمای عقب نیز، اسپویلر با هدف بهبود چسبندگی و هندلینگ خودرو شبیه سازی دقیقی شده است. از آنجایی که امروزه به نوعی در عصر خودروهای الکتریکی قرار داریم، نوار نوری LED عریض به کار رفته در نمای عقب، تعریفی مدرن تر و ترجمانی متفاوت، اما نزدیک به Taycan را البته در قالب محصولی الکتریکی بنمایش می گذارد تا بیننده ارتباط بین واقعیت و تخیل را در قالب کانسپتی مدرن الکتریکی بهتر درک نماید.

با ورود به داخل کابین، با فضایی مشابه یک هواپیمای جنگی مدرن و آینده نگرانه نظیر فیلم سینمایی آواتار روبرو می شوید که متمرکز بر نظارت دقیق راننده بوده و تمامی ادوات و حتی کنترل های روی فرمان یوغ مانند که در پوششی از آلکانترا گیاهی خودنمایی می نماید با هدف برترین عملکرد چیدمان و جانمایی شده اند.

قبلی 1 از 3 بعدی

استفاده از مواد تجدیدپذیر، قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست در این کانسپت مجازی از تاکید پورشه بر شعار طراحی پایدار حکایت دارد که مروج استفاده از مواد تجدیدپذیر است. البته نباید فراموش کرد که جانمایی جایگاه ها با هدف استحکام پیچشی بهتر و بیشتر، مستقیماً بر روی شاسی مونوکوک نصب شده اند و مجموعه پدال ها نیز قابل تنظیم است. بعلاوه استفاده از مواد سبک و مقاومی نظیر فیبر کربن در ساختار بدنه و شاسی جهت کاهش هر چه بیشتر وزن خودرو با حساسیت زیادی مورد توجه بوده است.

در کنار اصل کانسپت نباید از کلاه کاسکت طراحی شده برای راننده نیز غافل شد که از طرحی متفاوت و جزییاتی جالب برخوردار است. پورشه تا این لحظه از جزئیات مربوط به مشخصات فنی این خودرو، اطلاعات خاصی را منتشر نکرده اما با توجه به اینکه این بازی تا چند ماه آینده عرضه می گردد، لذا برای کشف مشخصات فنی و قدرت Vision Gran Turismo، به وقت و صبر زیادی احتیاج نداریم.

خرید و فروش و قیمت پورشه

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1052

به "کانسپتی متفاوت از پورشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپتی متفاوت از پورشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید