گفته می گردد این سویه عوارض حادی در بیماران نداشته است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی که در حال آنالیز علائم ابتلا در میان بیماران امیکرون است، در تازه ترین ارزیابی خود اظهار داشت، این ویروس، بیماری خفیف کووید-19 را در پی داشته و تا به امروز موجب بروز عوارض حادی در میان بیماران نشده است.

گفته می گردد این سویه عوارض حادی در بیماران نداشته است

خانم کوتزی شرح داد که نخستین بار علائم ابتلا به این سویه تازه را در بیمار مردی حدود 30 ساله مشاهده نموده است. او علائم احساس خستگی زیاد، بدن درد و سر درد خفیف و گرفتگی صدا داشته و برخلاف بیماران گذشته دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی نشده بود. این علائم مشابه در بیماران دیگر نیز تکرار شده است.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی تاکید نمود که تا کنون هیچ یک از مبتلایان به سویه اومیکرون در بیمارستان بستری نشده اند ولی این عوارض و تبعاتی است که ما در آفریقای جنوبی مشاهده می کنیم و ممکن است این تصویر در هفته های آینده در سایر نقاط دنیا تغییر کند.

البته رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی توضیح داد که علائم یاد شده تا به امروز در گروه کوچکی از مبتلایان به سویه اومیکرون تکرار و مشاهده شده و هنوز برای اظهارنظر دقیق در خصوص تبعات و عوارض عمومی ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا زود است.

پیشتر سازمان دنیای بهداشت تاکید نموده، هنوز برای اعلام اندازه نگرانی در خصوص شیوع سویه اومیکرون زود است و مساله پس از آنالیز عملکرد واکسن های موجود در قبال ویروس روشن خواهد شد.

دانشمندان نیز بر پایه تجربیات گذشته یادآور شده اند که ویروس ها همیشه جهش پیدا می نمایند اما گاهی در جهش ضعیف تر شدن و گاهی در راستا ماهرتر شدن برای فرار از پادتن و از کارآیی انداختن واکسن ها.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 862

به "گفته می گردد این سویه عوارض حادی در بیماران نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته می گردد این سویه عوارض حادی در بیماران نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید