یک میلیون پورت VDSL در اصفهان و قم راه اندازی می گردد
به گزارش کیوسک خبری آشنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی یک میلیون پورت دسترسی اینترنت پهن باند ثابت مبتنی بر تکنولوژی های VDSL و FTTH تا سرانجام امسال در شهرهای اصفهان و قم اطلاع داد.
به گزارش رگولاتوری، محمدتقی شفیعی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، در این باره گفت: دسترسی 80 درصد خانوارها به پهن باند ثابت با متوسط سرعت 25 مگابیت بر ثانیه در برنامه افق 1404 پیش بینی شده و ارائه پهن باند ثابت از سوی بعضی اپراتورها با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری ها، شرکت های توزیع برق و شرکت مخابرات ایران در قالب برنامه زمان بندی شده در بعضی استان ها شروع شده است.
وی درباره نحوه پایش کیفیت سرویس اینترنت در اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی گفت: در استان های اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد در 39 مرکز مخابراتی سنجه های مخابراتی نصب شده است که به طور پیوسته در حال رصد شاخص های کیفی و تجربی خدمات اینترنت هستند.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی اضافه نمود: گزارش های این سنجه های نصب شده به وسیله سامانه نت سنج پلاس در اختیار کاربران قرار می گیرد، بر همین اساس علاوه بر رگولاتوری، مردم نیز می توانند با این سامانه شاخص های کیفیت اینترنت اپراتورها را مشاهده و بر آن نظارت داشته باشند.
شفیعی درباره سایر اقدامات نظارتی در حوزه کیفیت خدمات ارائه شده به مردم گفت: علاوه بر پایش برخط، نظارت بر کیفیت، تعرفه خدمات و تفکیک ترافیک داخلی از بین الملل به وسیله بازرسی های حضوری نیز انجام می گردد.
وی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) را یکی دیگر از ابزارهای نظارتی مطرح کرد و گفت: در شرایط کنونی کشور که به علت شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بازرسی های حضوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا حدودی محدود شده است، پیگیری شکایات مردم در سامانه 195 در شناسایی تخلف های اپراتورها و برطرف آنها موثر بوده است.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی، بیان کرد: از ابتدای سال 98 تا کنون 24 هزار و 543 شکایت مربوط به منطقه مرکزی در سامانه 195 ثبت شده است که از این میان 15 هزار و 132 شکایت مربوط به حوزه فناوری و 9 هزار و 411 شکایت نیز مربوط به حوزه ارتباطی است که در حال حاضر 90 درصد این شکایت ها آنالیز و به آنها پاسخ داده شده است.
منبع: ایران آنلاین