3 مسکن طبیعی برای نابودی دردهای شما

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بسیاری از گیاهان و ادویه جات قادرند التهاب و سایر بیماری ها را درمان نمایند.

3 مسکن طبیعی برای نابودی دردهای شما

معمولا ما برای انواع دردهای خود از دندان درد گرفته تا کمر درد یا هر نوع درد دیگر اولین چیزی که به ذهنمان می رسد، مصرف قرص های مسکن ضد درد با عوارض اعتیاد آور، خطر عوارض جانبی، تداخلات دارویی و غیره است و از مسکن های غیر شیمیایی غافل می شویم. بسیاری از گیاهان و ادویه ها اغلب التهاب و سایر بیماری های مربوطه را درمان می نمایند و به عنوان داروی جایگزین شناخته می شوند. خبرنگاران در این مطلب به معرفی مسکن های طبیعی و گیاهی پرداخته است.

زردچوبه

این ادویه زرد رنگ، حاوی آنتی اکسیدان کورکومین است که به محافظت از بدن در برابر مولکول های رادیکال آزاد (که می تواند به سلول ها و بافت آسیب برسانند)، یاری می نماید. زردچوبه بعلاوه در درمان سوء هاضمه، زخم، ناراحتی معده، پسوریازیس و سرطان موثر است.

نکته: بهتر است قبل مصرف هر یک از این موارد، با پزشک خود مشورت کنید؛ به خصوص افرادی که دارای بیماری های خاص هستند.

میخک

این گیاه را می توان به شکل کپسول، پودر یا به صورت روغن های موضعی مصرف کرد. میخک برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها مفید است؛ از جمله کاهش حالت تهوع و درمان سرماخوردگی، تسکین سردرد، التهاب مفاصل و دندان درد. ماده فعال موجود در میخک، یک مسکن طبیعی در تسکین های درد است. مالیدن اندازه کمی روغن میخک روی لثه ها درد دندان را به طور موقت تسکین می دهد اما نباید زیاد از آن استفاده گردد.

پوست بید

پوست بید سفید حاوی ماده شیمیایی سالیسین است که مشابه ماده اصلی آسپرین (بایر) است. در ابتدا مردم برای تسکین درد و تب، پوست بید را می جویدند. اما امروزه پوست بید به عنوان یک گیاه خشک فروخته می گردد که می توانید آن را مانند چای دم کنید. شکل مایع یا کپسول آن هم موجود است. این ماده در تسکین ناراحتی ناشی از سردرد، کمردرد، آرتروز (OA) و بسیاری از بیماری های دیگر مفید است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب خواص شگفت انگیز مصرف روزانه سیر که باید بدانید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1017

به "3 مسکن طبیعی برای نابودی دردهای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مسکن طبیعی برای نابودی دردهای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید