5 ترکیب گیاهی معجزه کننده برای پوست

به گزارش کیوسک خبری آشنا، روغن نارگیل

فواید: آب رسانی، ضد التهاب و تسکین دهنده موضعی پوست

5 ترکیب گیاهی معجزه کننده برای پوست

تحقیقات اخیر نشان می دهد که روغن نارگیل بعضی از عوامل التهابی طبیعی بدن را سرکوب می نماید. بسیاری از مردم محصولات روغن نارگیل را برای یاری به مبارزه با پوست خشک و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده می نمایند، اما روغن نارگیل را در منطقه ها مستعد لک نگذارید، زیرا ممکن است آکنه را بدتر کند.

چای سبز

فواید: محافظت در برابر آفتاب، ضد پیری

ارتباط بین نوشیدن چای سبز و بهبود سلامت پوست سال هاست که ذکر شده است. چای سبز از نظر محافظت پوست از نور و مزایای ضد پیری نتایج خوبی داشته است. پلی فنول های موجود در چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به درمان پوست آسیب دیده از نور خورشید یاری می نماید و راهی برای مقابله با علایم آسیب نور خورشید ارائه می دهد.

بلغور جو دوسر

فواید: ضد التهاب، تسکین اگزما

بلغور جو دوسر حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی و ضد تحریکی به نام آونانترامیدهاست. بعلاوه دارای بتا گلوکان و نشاسته مرطوب نماینده است. به همین علت است که حمام بلغور جو دوسر برای بیماری هایی مانند اگزما و بثورات پوستی موثر است.

سویا

فواید: رنگدانه را مهار می نماید و فراوری کلاژن را بهبودمی بخشد

دانه سویا حاوی انواع مختلفی از مواد شیمیایی گیاهی است که روی پوست تاثیر می گذارد. از جمله آن ها می توان به آنتی اکسیدان ها، اسید های چرب و ایزوفلاون ها اشاره نمود. حبوبات، استروژن یا فیتواستروژن فراوری می نماید که مسائل پوستی مربوط به یائسگی را برطرف می نماید. طبق تحقیقات، ایزوفلاون های موجود در سویا از پوست در برابر نور آفتاب محافظت می نماید و می تواند به برطرف رنگدانه ها برای حفظ یکنواختی پوست یاری کند.

روغن درخت چای

فواید: ضد میکروبی و ضد لک

این داروی گیاهی مشتق شده از برگ های درخت چای دارای آثار ضد میکروبی و ضد التهابی است که به مبارزه با طیفی از میکروب ها، قارچ ها و باکتری ها یاری می نماید. این واقعیت که روغن درخت چای به مبارزه با آکنه های ناشی از باکتری یاری می نماید به این معنی است که ممکن است به کاهش نوع التهابی لکه ها و جوش های حساس منجر گردد، اما متخصصان درباره احتمال تحریک هنگام استفاده از روغن درخت چای روی پوست هشدار می دهند و پیشنهاد می نمایند منطقه های را که دارای علایم قرمزی و بثورات هستند، تحت نظر داشته باشید.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1161

به "5 ترکیب گیاهی معجزه کننده برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ترکیب گیاهی معجزه کننده برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید