7 مدل طرز تهیه ماست میوه ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، آشنایی با طرز تهیه انواع ماست میوه ای در خانه به شما یاری می نماید تا به راحتی یک دسر سالم و خوش طعم در خانه آماده کنید. برای تهیه انواع ماست میوه ای شما باید از ماست شیرین و ترجیحا پرچرب بهره ببرید تا طعم ماست میوه های شما لذیذتر گردد. در این مقاله از در قصد داریم شما را با چندین روش تهیه ماست میوه ای خانگی آشنا کنیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص ماست میوه ای خوشمزه و مقوی پاسخ خواهیم داد.

7 مدل طرز تهیه ماست میوه ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی

انواع ماست میوه ای در خانه

لبنیات یکی از مهم ترین مواد غذایی در رژیم های سالم است که به علت اندازه پروتئین و کلسیم زیادی که دارد، برای بدن بسیار مفید است. درست کردن انواع ماست میوه ای یک راه حل ساده برای مصرف ماست در رژیم غذایی است که به خصوص برای افرادی که علاقه ای به طعم ماست ندارند و بچه هایی که از خوردن ماست امتناع می نمایند، انتخاب فوق العاده ای است.

درست کردن ماست میوه ای با طعم های مختلف بسیار راحت است. شما می توانید با ترکیب میوه هایی مثل انگور، هلو، زردآلو، آلبالو، گیلاس، توت فرنگی، تمشک، سیب و موز ماست میوه ای درست کنید.

طرز تهیه ماست میوه ای هلو

مدت زمان آماده سازی ماست میوه ای: 10 دقیقه

کالری 100 گرم ماست میوه ای با ماست پرچرب: 115 کالری

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای هلو

  • ماست: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • هلو: 2 عدد
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

مراحل درست کردن ماست میوه ای هلو

در طرز تهیه انواع ماست میوه ای در خانه ترکیب ماست و هلو معمولا بسیار پرطرفدار است. برای تهیه این ماست شما باید از هلوهای نرم و شیرین که کاملاً رسیده اند، بهره ببرید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه ماست میوه ای با آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن هلو

در اولین مرحله از طرز تهیه ماست میوه ای هلو باید هلوها را بشویید و سپس با یاری یک چاقوی تیز پوست هلو را جدا کنید. سپس هلوها را نصف کنید و هسته آن ها را نیز خارج کنید.

مرحله دوم؛ میکس کردن هلو و ماست

بعد از آماده کردن هلوها، باید آن ها را همراه با ماست داخل مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. این کار را تا زمانی که تکه های هلو و ماست کاملاً با هم ترکیب شوند، ادامه دهید.

مرحله سوم؛ آماده کردن ماست میوه ای

بعد از این که ماست و هلو به خوبی با هم ترکیب شدند، وانیل، عسل و در صورت تمایل چند تکه یخ به مخلوط کن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا ماست میوه ای شما آماده گردد. برای تهیه ، و از فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

طرز تهیه ماست میوه ای سیب

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای سیب

  • ماست: یک لیوان فرانسوی دسته دار
  • سیب: 1 عدد
  • دارچین: 1/2 قاشق چای خوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ماست میوه ای سیب

برای درست کردن ماست میوه ای سیب ابتدا باید پوست و دانه سیب ها را جدا کنید و آن ها را خرد کنید. سپس تکه های سیب را همراه با ماست در مخلوط کن بریزید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. درنهایت دارچین و عسل را اضافه کنید. این دسر برای هضم غذا، برطرف مسائل گوارشی و یبوست بسیار مفید است. را از خریداری کنید، اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

طرز تهیه ماست میوه ای با موز

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای با موز

  • ماست: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • موز: 1 عدد
  • وانیل: 1/3 قاشق چای خوری
  • عسل: 1 تا 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ماست میوه ای موز

برای درست کردن این ماست میوه ای موز خوشمزه و سالم باید را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا منجمد گردد. سپس موز یخ زده را خرد کنید و همراه با ماست در مخلوط کن بریزید.

مواد را ترکیب کنید و سپس عسل و وانیل را اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا ماست میوه ای شما کاملاً آماده گردد. در صورت تمایل می توانید اندازهی پودر کاکائو نیز به این ماست میوه ای اضافه کنید. در صورت تمایل را از تهیه کنید، به هر روشی که راحت ترید: اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

طرز تهیه ماست میوه ای توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای توت فرنگی

  • ماست: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • توت فرنگی درشت: 3 تا 4 عدد
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ماست میوه ای توت فرنگی

برای تهیه این ماست میوه ای توت فرنگی خوش طعم باید توت فرنگی ها را به خوبی بشویید و برگ سبز آن ها را جدا کنید. سپس توت فرنگی ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. را همراه با ماست در مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید.

درنهایت عسل را اضافه کنید و دسر خوشمزه ماست و توت فرنگی را میل کنید. در صورت تمایل می توانید به همراه اندازهی شاه توت، تمشک یا بلوبری نیز به این ماست میوه ای اضافه کنید.

طرز تهیه ماست میوه ای رژیمی

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای رژیمی

  • ماست کم چرب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر جو پرک: 1 قاشق غذاخوری
  • میوه دلخواه: به اندازه لازم
  • عسل: 1 قاشق مرباخوری
  • انواع خشکبار (گردو، پسته، بادام، کشمش): به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه ماست میوه ای رژیمی

برای درست کردن ماست میوه ای رژیمی باید ماست کم چرب را با میوه دلخواه و پودر جو پرک ترکیب کنید و در مخلوط کن بریزید تا با هم ترکیب شوند. سپس عسل را اضافه کنید و بعد از میکس شدن خشکبار خرد شده را اضافه کنید و ماست را در ظرف مورد نظرتان بریزید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی میل کنید.

و انواع را می توانید از خریداری کنید اینترنتی، حضوری یا تلفنی.

طرز تهیه ماست میوه ای با موز و توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای با موز و توت فرنگی

  • ماست پرچرب: 1/3 لیوان فرانسوی دسته دار
  • موز: 1 عدد
  • توت فرنگی: 250 گرم
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ماست میوه ای با موز و توت فرنگی

برای تهیه ماست میوه ای ترکیبی با موز و توت فرنگی باید توت فرنگی و موز را خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. سپس میوه های یخ زده را همراه با ماست و عسل در مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. در پایان می توانید ماست میوه ای را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و اندازهی میوه خرد شده روی آن ها بریزید و دسر خوشمزه تان را میل کنید.

طرز تهیه انواع ماست میوه ای در خانه با پوره میوه

یک روش دیگر طرز تهیه انواع ماست میوه ای در خانه این است که به جای اضافه کردن میوه خام یا یخ زده، از میوه پوره شده و پخته شده بهره ببرید. برای این کار باید میوه مورد نظرتان را در غذاساز میکس کنید.

سپس آن را با 1/4 لیوان آب در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا بجوشد. درنهایت اندازهی شکر اضافه کنید و زمانی که پوره به غلظت دلخواه رسید، شعله گاز را خاموش کنید. اجازه دهید پوره میوه شما کاملاً خنک گردد، سپس آن را درون ظرف شیشه ای دربسته بریزید و هر زمان که دوست دارید ماست میوه ای میل کنید، اندازهی از پوره را به ماست خود اضافه کنید.

نکات و فوت و فن های درست کردن انواع ماست میوه ای در خانه

*برای تهیه ماست میوه ای در خانه باید از ماست شیرین و پرچرب بهره ببرید.

*در دستور تهیه انواع ماست میوه ای در خانه بهتر است از میوه های کاملاً رسیده و شیرین بهره ببرید.

*اگر دوست دارید ماست میوه ای خود را به صورت اسموتی با نی میل کنید، می توانید اندازهی یخ یا آب به آن اضافه کنید تا رقیق تر گردد.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه ماست میوه ای در خانه از ترکیب چند نوع میوه با ماست نیز بهره ببرید.

*اگر ماست میوه ای شما کم شیرین است و یا میوه ای که برای تهیه آن استفاده می کنید، زیاد شیرین نیست، می توانید از اندازهی عسل برای شیرین کردن ماست خود بهره ببرید.

*در روش تهیه ماست میوه ای بهتر است از بهره ببرید. در صورتی که ماست شما چکیده نیست، می توانید ماست را در یک کیسه پارچه ای تمیز بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد. سپس از این ماست برای تهیه ماست میوه ای بهره ببرید.

سوالات متداول

برای شیرین کردن ماست میوه ای از چه چیزهایی استفاده کنیم؟

برای شیرین کردن ماست میوه ای می توانید از شکر، عسل یا شیره خرما بهره ببرید. و را می توانید از خریداری کنید، تلفنی، حضوری یا اینترنتی.

در طرز تهیه ماست میوه ای خانگی از چه نوع ماستی استفاده می گردد؟

در طرز تهیه ماست میوه ای بهتر است از ماست چکیده بهره ببرید.

آیا طرز تهیه ماست میوه ای برای نوزاد فرق دارد؟

برای درست کردن ماست میوه ای برای نوزاد بعد از 9 ماهگی بهتر است ابتدا از ترکیب موز و ماست و یا سیب و ماست بهره ببرید. بعد از 1 سالگی می توانید ماست میوه ای توت فرنگی نیز به کودک بدهید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1190

به "7 مدل طرز تهیه ماست میوه ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "7 مدل طرز تهیه ماست میوه ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مدل طرز تهیه ماست میوه ای در خانه ساده، ترکیبی و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید