بهترین ترکیب سبزی آش رشته

به گزارش کیوسک خبری آشنا، آش رشته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه در بین ایرانیان است که هواداران بسیاری دارد. همه ما می دانیم برای تهیه هر غذا یکسری نکات مهم آشپزی وجود دارد که اگر رعایت گردد به خوشمزه شدن آن غذا یاری شایانی خواهد نمود. می توان گفت؛ سبزی آش رشته، مهمترین ماده استفاده شده در آش رشته است. اگر سبزی آش شما به اندازه استفاده نگردد، ممکن است به طور کامل مزه آن تغییر کند و چندان خوشمزه نگردد. میزان سبزی های آش رشته برای 10 نفر حدود یک کیلو است و برای پخت سبزی و اینکه آش شما کاملا جا بیفتد، ضروری است 4 ساعت زمان بگذارید

بهترین ترکیب سبزی آش رشته

در این مقاله قرار است به شما بگوییم سبزی های مخصوص آش رشته کدامند و برای پخت یک آش رشته خوشمزه چه نکاتی باید رعایت گردد؟

نقش سبزی آش رشته در خوش طعم شدن آن چیست؟

به حق می توان گفت یکی از مهمترین مواردی که در پخت آش رشته باید مد نظر داشت سبزی های آن است. بسیاری از افراد تصور می نمایند میزان حبوبات به کار رفته شده در آش می تواند خوشمزگی آن را رقم بزند، اما حقیقت این است که میزان سبزی استفاده شده در آش رشته، عطر و طعم آش شما را به میزان زیادی می تواند تغییر دهد. توصیه من به شما این است که همواره برای پخت آش رشته، سبزی تازه و خوش عطر بخرید. هیچ چیز نمی تواند جای سبزی تازه و معطر را بگیرد. هرچه سبزی آش شما تازه و خوش عطر تر باشد، به طبع آش شما خوشمزه تر خواهد شد.

انواع سبزی های آش رشته کدامند؟

سبزی آش رشته بسته به فرهنگ هر شهر متفاوت است. در حالت کلی برای تهیه آش رشته از سبزی های گشنیز، اسفناج، جعفری، تره و شوید استفاده می گردد. بسته به ذائقه افراد، بعضی ها به جای اسفناج از برگ چغندر استفاده می نمایند و یا حتی ممکن است شوید و تلخون را برای خوش عطر شدن آش استفاده نمایند. در بعضی از شهرهای ایران میزان تره بیشتری به آش رشته اضافه می نمایند یا میزان کمتری گشنیز و جعفری در آش خود استفاده نمایند. اگر به این ترکیب پنج گانه سبزی نعنا داغ را هم اضافه کنید طعم فوق العاده ای به آن داده اید.

میزان و ترکیب سبزی ها برای ده نفر

  • گشنیز: 200 گرم
  • اسفناج (برگ چغندر): 200 گرم
  • جعفری: 200 گرم
  • تره: 200 گرم
  • شوید: 200 گرم

سبزی در انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و مخصوصا آش هایی مانند: آش جو، آش ترخینه، آش سبزی و آش ماست استفاده می گردد.

هر کدام از سبزی ها، ویتامین ها و خواص بسیاری دارد و هر شهر با توجه به آداب و رسوم و عقاید دیرینه اش یک آش معروف دارد که در هر آش میزان و حتی نوع سبزی به کار رفته شده متفاوت است. به عنوان مثال: سبزی که برای تهیه آش دوغ استفاده می گردد معمولا از سبزی های معطری همچون ترخون، نعنا و ریحون تشکیل شده است.

نکاتی برای تهیه آش رشته خوش طعم

اگر دوست دارید یک آش رشته خوش طعم درست کنید سعی کنید یک سری نکات را رعایت کنید.

  • همانطور که در بالا اشاره شد، در آش رشته از سبزیجات تازه بهره ببرید. مطمئن باشید استفاده از سبزیجات معطر و تازه طعم بی نظیری به آش شما خواهد داد.
  • بسته به ذائقه خود می توانید در آش از آب مرغ و یا آب گوشت بهره ببرید. این کار باعث خوش طعم شدن آش رشته می گردد.
  • سعی کنید حبوبات آش رشته را خودتان بپزید و از حبوبات آماده و کنسرو شده استفاده نکنید.
  • از رشته تازه در آش خود بهره ببرید. استفاده از رشته تازه تاثیر زیادی در خوش طعم شدن آش خواهد داشت.
  • روغن آش رشته هم باید به اندازه کافی باشد.

شما چه ترکیب سبزی برای پخت آش رشته استفاده می کنید؟ تجربه خود را از بهترین ترکیب و میزان سبزی که برای طبخ این آش استفاده می کنید با ما در میان بگذارید. اگر به آش های محلی علاقه مندید می توانید طرز تهیه آش بادمجان ملایر را نیز در سایت انگیزه آموزش ببینید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 147

به "بهترین ترکیب سبزی آش رشته" امتیاز دهید

52 کاربر به "بهترین ترکیب سبزی آش رشته" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ترکیب سبزی آش رشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید