تحقق شعار سال مستلزم حمایت از کارگر است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل را عمل به شعار سال مشخص شده توسط رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: حمایت از کارگر در تحقق شعار سال موثر است.

تحقق شعار سال مستلزم حمایت از کارگر است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل را عمل به شعار سال تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: حمایت از کارگر در تحقق شعار سال موثر است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ،حسین فتحی روز چهارشنبه در جلسه سیاست گذاری و برنامه ریزی گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از تولید، با وجود تحریم های ظالمانه یکی از راهکارهای برون رفت از موانع تولید؛ امیدآفرینی و اتحاد تشکل های کارگری است.

وی اعلام کرد: سال گذشته با وجود معضل کرونا و تحریم های ظالمانه، با اتحاد و همدلی تشکل های کارگری و کارفرمایی و همت مسئولان، مسئله ای که امنیت روانی کارگر را برهم زند، به وجود نیامد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگران و تشکل های کارگری یکی از مهم ترین دغدغه ها را امنیت شغلی و قرارداد کار می دانند، افزود: اگر قدری علمی و کارشناسی به امنیت شغلی بنگریم؛ قرارداد موقت به تنهایی دغدغه نیست بلکه مولفه های دیگری از جمله آزادی شغلی هم موثر است و اگر کارگری مهارت کافی در شغل اش داشته باشد، هیچ دغدغه ای از بابت ادامه کار نخواهد داشت.

فتحی بسترسازی برای تثبیت شغلی و انعطاف پذیری را راهکارهایی برای امنیت شغلی بیان نمود و گفت: احترام به کارگر، کرامت کار و حفظ شان آنان نیز جزو امنیت شغلی محسوب می شود.

وی اعلام کرد: در هفته کارگر باید مسائل جامعه کارگری گفته شود تا متناسب با آن راهکارهایی برای بهبود اوضاع تولید و اشتغال ارایه شود.

فتحی با اشاره به اوضاع ناشی از کرونا و محدودیت اجرای برنامه ها، گفت: اجرای برنامه های گرامیداشت هفته کارگر باید براساس پروتکل های ستاد کرونا و بیشتر بر بستر فضای مجازی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی به کارگران برای مصون ماندن از کرونا و تداوم تولید و اشتغال، اظهار کرد: با همکاری شبکه بهداشت و درمان استان، بعد از عید از سه هزار کارگر واحدهای پرخطر استان، تست رایگان پی سی آر گرفته شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 531

به "تحقق شعار سال مستلزم حمایت از کارگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق شعار سال مستلزم حمایت از کارگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید