رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در زنجان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل (400 مگاولت آمپر) در زنجان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح رونمایی شد.

رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در زنجان

به گزارش خبرنگاران، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در مجموعه ایران ترانسفو، گفت: تفاهم نامه لازم در مورد پروژه های جهش فراوری با استاندار زنجان و سازمان برنامه و بودجه استان اجرا شده و اتفاقات خوبی در اقتصاد استان رخ خواهد داد و باید کارها هرچه زودتر تسریع گردد.

امیر حاتمی به فعالت شرکت ایران ترانسفو زنجان اشاره نمود و اضافه کرد: فراوریات این مجموعه صنعتی دانش بنیان بوده و توان کامل چرخه صنعتی را در اختیار دارد که امروز بزرگترین ترانسفورماتور قدرت با توان 400 مگا ولت آمپر را برای اولین بار در کشور این شرکت ساخته که در اختیار مجموعه های صنعتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، توضیح داد: تنها راه خروج از این نگاه قلدرانه دشمن، تلاش و تلاش است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران ترانسفو در راستای بی احتیاجی صنعت برق به واردات و جلوگیری از خروج ارزهای چند 10 میلیون دلاری با اتکا به توان داخلی و پشتکار مهندسان خود بیشتر قطعات مورد احتیاج ترانسفورماتور را بومی سازی نموده است.

حاتمی اضافه کرد: نمایشگاه ساخت داخل که در مجموعه ایران ترانسفو دایر شده خود گویای همت بالای مهندسان ایرانی در بی اثر کردن تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ترانسفورماتور 400 MVA 245/21KV به سفارش شرکت هیربدان برای نصب در نیروگاه پاسارگاد قشم برای نخستین بار در شرکت ایران ترانسفو ساخته و با موفقیت تست شده است، گفت: ساخت این ترانسفورماتور یک افتخار ملی محسوب می گردد.

بهزاد ظهیری با اشاره به فرایند طراحی، فراوری و تست موفقیت آمیز بزرگترین ترانسفورماتور قدرت سه فاز ساخت داخل در شرکت ایران ترانسفو، اضافه کرد: وجه تمایز اصلی این ترانسفورماتور، قدرت 400MVA آن است که بالاترین رکورد فراوری یک ترانسفورماتور قدرت سه فاز است و تماماً به دست توانمند مهندسین و کارگران ایرانی اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 155

به "رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید