سفیر آمریکا: تحریم های ضدروسی تضعیف نخواهد شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سفیر آمریکا در روسیه گفت: تحریم های ضدروسی آمریکا و متحدانش در رابطه با اوکراین و کریمه، همچنان ادامه خواهند داشت.

سفیر آمریکا: تحریم های ضدروسی تضعیف نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، جان سالیوان سفیر آمریکا در مسکو روز شنبه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی روسیه اعلام نمود که دو طرف روسی و آمریکایی در حال بحث و آنالیز کاملاً جدی و موشکافانه مسائل مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات بلندپایه آمریکایی با اشاره به اینکه، در حال حاضر دولت جدید ایالات متحده در حال آنالیز اوضاع پیرامون توافق هسته ای با ایران است، گفت: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و من می دانم که همکاران من در واشنگتن با دقت بسیار زیاد در حال آنالیز فرایند اوضاع پیرامون برجام هستند و این مسئله، یکی از مواردی است که دو طرف آمریکایی و روسی به گفت وگوهای جدی و پرمحتوایی درباره آن می پردازند.

جان سالیوان در پاسخ به سئوال دیگری تأکید کرد که آمریکا و متحدان اروپایی اش به هیچ وجه قصد ندارند که تحریم های اعمال شده علیه روسیه در رابطه با اوضاع بوجود آمده در اوکراین و مسائل پیرامون شبه جزیره کریمه را تضعیف نمایند.

وی گفت: موضوع اقدامات در اوکراین، همچنان یکی از اولویت های سیاست خارجی در دولت جدید آمریکاست. هم قوه مجریه و هم کنگره بدون تغییر، بر غیر قابل قبول بودن تغییر غیرقانونی مرزهای شناخته شده کشور اوکراین اصرار دارند.

سفیر آمریکا در مسکو همچنین ابراز عقیده کرد که هیچ ضرورتی برای ازسرگیری مجدد روابط بین روسیه و ایالات متحده وجود ندارد، البته مقامات واشنگتن همیشه انجام مذاکرات با طرف روسی را ضروری می دانند.

این دیپلمات ادامه داد: روابط دوجانبه بین دو کشور قدمتی بیش از دویست سال دارد و به اوایل قرن نوزدهم و زمانی که امپراتوری روسیه تزاری کشور ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت، برمی گردد. تا به امروز هم تمامی دولت های بر سر کار آمده در دو کشور گفت وگوهای دوجانبه را مهم و ضروری دانسته اند و ما نیز همین سیاست را ادامه خواهیم داد.

وی دستیابی به توافق نهایی برای تمدید پیمان استارت-3 و مبارزه با شیوع ویروس کرونا را نمونه ای از همکاری های روسیه و آمریکا نامید.

جان سالیوان بار دیگر انتشار اطلاعات در رابطه با برگزاری اعتراضات غیرقانونی در تاریخ 23 ژانویه (4 بهمن ماه) در شهرهای فدراسیون روسیه از سوی سفارت آمریکا را تکذیب کرد و یادآور شد که بیانیه منتشره تنها برای تأمین امنیت شهفرایندان آمریکایی حاضر در روسیه بوده است.

سفیر آمریکا با اشاره به اینکه هر نوع تجمع مسالمت آمیز مردمی در هر کشوری، در هر لحظه ممکن است به خشونت و درگیری بیانجامد، گفت: نمونه این مسئله در تظاهرات 23 ژانویه در بعضی شهرهای روسیه هم رخ داد. ما هیچ دستورالعملی در این رابطه ندادیم. ما تنها به شهفرایندان آمریکایی هشدار دادیم که برای حفظ امنیت خود، به مکان هایی که قرار است اعتراضات انجام گردد، نزدیک نشوند.

لازم به یادآوری است، پیش از این جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا به جان سالیوان سفیر دولت دونالد ترامپ در روسیه پیشنهاد داد تا سمت خود را تا زمانی که جانشین مناسبی برای وی پیدا گردد، همچنان حفظ کند. به گفته بایدن، این سمت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید خالی باقی بماند.

سالیوان در پاییز سال 2019 به سمت سفیر ایالات متحده در فدراسیون روسیه منصوب شد و جایگزین جان هانتسمن شد که پیش از موعد از سمت خویش برکنار شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 414

به "سفیر آمریکا: تحریم های ضدروسی تضعیف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا: تحریم های ضدروسی تضعیف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید