نامزد تشکیل کابینه نمی شوم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سعد حریری نخست وزیر سابق به همه بحث و جدل ها درباره تشکیل کابینه لبنان انتها داد و خاطرنشان کرد که نامزد این پست نمی گردد.

نامزد تشکیل کابینه نمی شوم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان به موضع گیری درباره اینکه آیا وی به نخست وزیری مجدد تمایل دارد یا خیر، پرداخت و گفت: در حقیقت من اهتمام مجدد جامعه بین المللی به ما و در راس آن طرح امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و سفرهایی که بعضی مسئولان بین المللی و عربی به لبنان داشته اند را به مثابه آخرین فرصت که نباید آنرا برای بازسازی بیروت، انجام سلسله اصلاحاتی که لبنان ها خواهان آن هستند و انتها انزوای مالی و مالی که لبنان از آن رنج می برد، از دست داد، می دانم.

وی اضافه کرد: ضمن تشکر از همه کسانی که نام مرا برای تشکیل کابینه مطرح نموده اند؛ لکن من همانند سائر لبنانی ها ملاحظه کردم که بعضی گروههای سیاسی همچنان منکر واقعیت لبنان و لبنانی ها هستند و آنرا به مثابه فرصتی برای باج خواهی جدید طبق قاعده ای که تنها هدفش قدرت طلبی واهی یا تحقق رویاهای شخصی است، می دانند.

حریری گفت: بر این اساس، و اینکه من حفظ فرصت پیش آمده در برابر لبنان و لبنانی ها را مهم می دانم تا پایتخت آنها ساخته گردد و اصلاحات معروف که بسیار دیر شده است، انجام گردد و زمینه برای ورود دوستان در جامعه بین المللی برای یاری فراهم گردد از این رو من نامزد تشکیل کابینه نمی شوم و از همه می خواهم که نام مرا از گردونه خارج نمایند.

وی از رئیس جمهور لبنان خواست که به قانون اساسی احترام بگذارد و سریعا به رایزنی های الزام پارلمانی دستور دهد.

حریری گفت: تنها راه این است که رئیس جمهور به قانون اساسی احترام بگذارد و طبق ماده 53 دستور رایزنی های الزام آور پارلمانی را دهد و به بدعت تالیف قبل از تکلیف انتها داده گردد. من با فراکسیون پارلمانی المستقبل بر رایزنی های الزام آور طبق قانون اساسی بدون هیچ تعللی تاکید دارم به ویژه که لبنانی ها بی صبرانه منتظر آن هستند. ما هر آنکه لیاقت و توان تشکیل دولت دارد را معرفی می کنیم تا موفقیت آخرین فرصت پیش آمده برای کشور ما، تضمین گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 128

به "نامزد تشکیل کابینه نمی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد تشکیل کابینه نمی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید