واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می نماید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا تاکید نمود، واشنگتن هیچ برنامه ای برای فراخواندن سفیرش در روسیه ندارد و دولت آمریکا به باز نگه داشتن کانال های ارتباطات به منظور کاهش خطر سوءتفاهم ها میان این دو کشور متعهد است.

واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو گفت: ما همچنان به باز نگه داشتن کانال های ارتباطی با دولت روسیه به منظور پیشبرد منافع آمریکا و کاهش خطر سوءتفاهم ها میان کشورهایمان متعهد هستیم. هیچ برنامه ای برای فراخواندن جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه در واکنش به تصمیم مسکو وجود ندارد.

وی اضافه نمود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم اخیر روسیه برای فراخواندن سفیرش در آمریکا آگاه است.

پس از آنکه جو بایدن گفت که ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش را یک قاتل می داند و تهدید کرد که پوتین بهای کارهایش را پرداخت خواهد نمود، مسکو آناتولی آنتونوف، سفیر خود در آمریکا را برای رایزنی به کشور فراخواند.

اوایل ماه جاری میلادی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که آنتونوف احتمالا در آینده نزدیک به واشنگتن باز نخواهد گشت اما به طور کلی راهکار این مساله بستگی به تمایل طرف آمریکایی برای نشان دادن تمایلش به عادی سازی روابط با مسکو دارد.

شبکه سی ان ان هم در گزارشی با استناد به دو مقام ارشد دولت آمریکا گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا میخواهد جان سالیوان، از منصوب شده ها توسط دونالد ترامپ، را به عنوان سفیر کشورش در روسیه حفظ کند.

در این گزارش تصریح شد، سالیوان از سوی کاخ سفید به عنوان یک دست راسخ (خویشتندار) در مسکو ضمناً تنشهای فزاینده بین آمریکا و روسیه در نظر گرفته می گردد.

این تصمیم درحالی اتخاذ می گردد که دولت جو بایدن در حال بازبینی در مناصب سفیران آمریکا در سراسر دنیا است اگرچه جن ساکی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران در روز دوشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیمی در مورد اکثریت عمده مناصب نگرفته است. سالیوان از دسامبر 2019 سفیر آمریکا در روسیه بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 529

به "واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن فعلا سفیرش را در مسکو حفظ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید