تور روسیه ارزان: واکنش موسوی به حرکت جنجالی سفیر روسیه در ایران

به گزارش کیوسک خبری آشنا، دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با تصویری از اثر گلوله توپ روس ها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) در نوروز 1291 شمسی و بعلاوه ادای احترام سفیر روسیه به مجسمه الکساندر گریبایدوف بنیان گذار معاهده ترکمنچای در صفحه توییتر خود نوشت: در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملت ها نیست.

تور روسیه ارزان: واکنش موسوی به حرکت جنجالی سفیر روسیه در ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سید رسول موسوی در صفحه توییتر خود نوشت : اثر گلوله توپ روسها بر گلدسته بارگاه امام رضا(ع) نوروز1291 شمسی

از تاریخ بیاموزیم ولی در آن نمانیم.

در تاریخ ماندن به سود روابط میان ملتها نیست.

بعضی از اقدامات اخیر سفیر روسیه در تهران از جمله ادای احترام وی به مجسمه الکساندر گریبایدوف بنیان گذار معاهده ترکمنچای به مناسبت روز دیپلمات و انتشار تصاویر مرتبط با آن با واکنش ها و انتقاداتی از سوی بعضی رسانه ها و افکار عمومی ایران روبرو شده است.

اخیرا سخنگوی وزارت خارجه نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به تازگی بعضی از اقدامات سفیر و سفارت روسیه در تهران باعث ایجاد حساسیت هایی در افکار عمومی مردم ایران و فضای مجازی شده و آیا این اقدامات و این بازخوردها در مدت اخیر با واکنشی از سوی وزارت خارجه ایران همراه بوده یا نه، با توجه به نوع روابط ایران و روسیه توضیح داد: روابط ایران و روسیه یک روابط چند لایه و چند بعدی است. ما شاهد همکاری های راهبردی دو کشور در زمینه های مختلف هستیم. آقای رئیس جمهور سفری به روسیه داشتند و ملاقاتی طولانی، پرمحتوا و پرنکته بین روسای جمهور دو کشور انجام گرفت. دو کشور برای توسعه روابط با یکدیگر مصمم هستند. با یکدیگر در سازمان های بین المللی هم پیمانی دارند. ایران در موضوعات مختلف از مواضع روسیه در عرصه های بین المللی حمایت نموده، روسیه نیز از مواضع ایران در عرصه های مختلف حمایت نموده است و این هم راستایی دو کشور را در حوزه سیاست خارجی نشان می دهد. دو کشور با حفظ منافع یک رابطه ممتازی دارند و بر توسعه روابط تأکید دارند.

وی اضافه نمود: هر دیپلمات برجسته و سفیر پخته ای می داند که نباید اقدامی انجام دهد که احساسات مردم کشور میزبانش جریحه دار گردد و این با روابط ممتاز دو کشور همخوان نیست. طبیعی است که این مسائل از راستا جاری خود منتقل شده و باز هم منتقل می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 974

به "تور روسیه ارزان: واکنش موسوی به حرکت جنجالی سفیر روسیه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: واکنش موسوی به حرکت جنجالی سفیر روسیه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید